Honda forum -> Generelt -> Advarsel... ingen H'er her
Side <<1, 2

Forfatter Emne
Side 2 af 2
  Star
- Webbruger

Alder: n/a
Sted: Espergærde

29-07-2010 08:55

Det er rent faktisk teknisk en Subaru og ikke en Toyota, - sidstnævnte har kun designet den, den bliver bygget af Subaru og er med boxermotor, og kommer også som Subaru.

De oprindelige planer sagde at den skulle komme som Toyota i Japan, og som Subaru i Europa, men det kan naturligvis laves om flere gange...

Toyota ejer slet ikke Subaru, men har en aktiepost på 8%.  - Subaru er et af de få selvstændige bilmærker der er tilbage.  Der har dog på det seneste været et udvidet teknisk samarbejde mellem toyo og sub, - Subaru sidder på noget batteriteknologi, og toyota på hybridteknologi, så det er det man kalder fornuftsægteskab...

Subaru er stadig ene om selv at producere al ting, og laver jo f.eks verdens eneste boxerdiesel motor...

og ja, - jeg arbejder for Subaru Nordic.... :-)

Brian Sørensen
(0271) 
- Administrator

Alder: 35
Sted: Nørre Alslev
Integra Type R 2dørs

29-07-2010 10:29
Star> Spændende med lidt insider viden :-)

Chris H
(0653) 
- Træf udvalg

Alder: 28
Accord Elegance/Executive Sedan 2.0 4dørs

29-07-2010 11:52

#21 Cool, så blev det slået fast :-) men fed det er den godt nok.

Toyota har de sidste mange år haft det kedeligste design, især Auris, Yaris og Avensis, men de virker og går næsten aldrig i stykker.

Kim Kristensen
(0181) 
- Medlem

Alder: 48
Sted: Roskilde
Civic 1.8i Sport/Executive 5dørs

29-07-2010 12:51

Hvor meget andet end logoer og skilte har Subaru udviklet på Subaru Justy?

Med venlig hilsen Kim / 181

Star
- Webbruger

29-07-2010 13:00

- hehe, Justy er undtagelsen der bekræfter reglen, - det er ligesom C1-107 og Aygo, alle siger de kører med en toyotamotor, men det er rent faktisk en Daihatsu motor, som blev omdøbt til en toyotamotor fordi Toyota ejer 51% af aktierne i Daihatsu...

Justy blev produceret i 6.000 eksemplarer pga Subaru skulle leve op til de frivillige EU krav om at virksomhedens ( FUJI Heayvi Industries) samlede CO2 udledning i EU højst være være et eller andet XX max, og derfor havde man brug for en øko-sparer, da boxermotorerne ikke har fremragende brændstoføkonomi som det punkt man praler mest af, og man producerer ikke noget under 1,5 liters volumen ( Impreza  -varianten sælges ikke i DK længere) - men hovedsagelig motorer på 2 liter og derover.

Bortset fra det, så er Justy ejerne helt vild tilfredse med deres bil, som jo er meget mere rummelig end førnævnte trillinger med samme motor, - (og dog også lidt dyrere)

Til næste år kommer der en ny lille "samarbejds model" med Toyota ( justy er udgået) - men det kan jeg ikke fortælle om endnu ( "then i will have to kill you" :-) )

Trykpaa
(0898) 
- Medlem

Alder: 32

29-07-2010 14:09

Når Toyota ejer 8% af aktierne er de netop medejere af firmaet. Den post i firmaet var tidligere ejet af GM, hvilket gav Subaru-gener i Saab... eller tager jeg fejl?

Toyota Aygo's 3 cylindrede benziner er Toyota's egen, det er dieselmotoren de har fra Isuzu el. Daihatsu?

Star
- Webbruger

29-07-2010 17:28

GM's aktiepost var 20%, som de solgte fordi de havde akut brug for penge ( også da) - toyota købte nogle af dem. ingen (udover Fuji selv) har bestemmende andel. GM lånte Impreza'en for at tiltale unge mennekser i USA, og lavede en klon, men det blev et flop, for de unge ville hellere have "the original"

- den 3 Cylindrede motor ER altså oprindelig Daihatsus ( check data, de er identitiske) - den er faktisk ret gammel... nå jeg må hellere stoppe, for jeg har kun 20 beskeder jeg må bruge inden jeg bliver "lukket" igen.

Trykpaa
(0898) 
- Medlem

Alder: 32

30-07-2010 08:27

#27 Nu har jeg checket op på det med den motor. Den er udviklet til Toyota af Daihatsu - som er ejet af Toyota. Det er ikke en gammel Daihatsu motor der er pudset af til lejligheden (hvis det var det du mente). Den bruger forøvrigt Toyota's ventilstyringssystem VVT-i

Motoren findes også i Daihatsu Sirion.

Under alle omstændigheder er det en fed lille motor, som ikke uden grund har været "engine of the year" siden 2007 (Honda Insight havde titlen frem til og med 2006).

Du har ikke rettigheder til at skrive i denne tråd

Side <<1, 2

1.834s