|
| |
Alder: n/a
Sted: Skibby |
|
 |
|
| Kære venner,
Til min ærgrelse konstaterer jeg at FR-V'en er udgået af det danske marked, da dens specifikationer umiddelbart passer perfekt til mine behov. Derfor står den på brugt-markedet, og før jeg tager den lange vej til en af de få forhandlere som har en FR-V til salg, har jeg nogle afklarende spørgsmål som I måske vil hjælpe mig med svar på.
1: Benzin eller diesel? Husstandens kørselsbehov er ca. 30.000 km om året, hvoraf en del tilbagelægges i pendlertrafik. Den skal som udgangspunkt ikke trække en campingvogn, men jævnlig læsses med unger og oppakning. Fordele og ulemper ved begge - er den ene motortype bovlam og undermotoriseret, eller er gearingen helt i skoven. Kom frisk med erfaringer.
2: Førersædet? På lange stræk, bliver man så frustreret over at sidde tæt op af dørene i et lille sæde, og er der realistisk set plads til mine 204 cm? Er de ens sæder en fornuftigt løsning, eller skal jeg hellere satse på en mere traditionel 7-personers MPV med to ordentlige kaptajn-sæder forrest?
3: Nogle faldgruber? Er der andet som jeg skal være opmærksom på mht. modellen? Har den ry for særheder og dyre børnesygdomme, eller kører FR-V'erne bare som smurt?
4: Baggagerummet? Er der fx plads til at en barnevogn kan sættes direkte ind - uden at den skal skilles ad i atomer.
På forhånd tak for hjælpen!
Venligst Thomas
|
|
| |
|
|
| |
Alder: 32
Civic 1.8i Sport/Executive 5dørs
|
|
 |
|
|
Jeg kan give et bud på motoren.
Blandt de moderne står valget mellem 1,8 benzin (R18A) og 2,2 diesel (N22). De har begge 140hk, men er naturligvis meget forskellige.
1,8'eren er en fin lille motor som nok er noget af det mest skudsikre der findes på markedet. Den er for en lille benziner faktisk også ret økonomisk, og ved nogenlunde sinde kørsel kan den forholdsvis let leve op til det opgivede forbrug... hvis man altså holder sig fra +110 på motorvejen. Bagsiden af medaljen er at den ikke er særlig kraftig ved lave omdrejninger, hvilket selvfølgelig ikke bliver bedre af FR-V's store frontareal og lastevne. Om det er et problem må være op til den enkelte at vurdere.
2,2d'eren er også en god motor men som alle moderne dieselmotorer er den meget avanceret og indeholder mange dyre stumper som kan gå i stykker... facit er at der er væsentligt flere problemer med dieselmodellen end med benzineren (det samme gælder vist med alle andre mærker). Dieselbilen har lidt sværere end benzineren med at leve op til det opgivede forbrug, men den går stadig 3-5km mere pr. liter end benzineren. Den store forskel på de to er køreoplevelsen til dagligt, hvor dieselbilen nyder godt af turboen til at lave et stort moment fra omkring 1800 omdrejninger. Den er også væsentligt højere gearet hvilket reducere motorstøjen på motorvejen... især over 120-130km/t hvor benzineren begynder at rende stærkt.
Vedligeholdelsesomkostningerne er ca. det samme på de to (så længe dieselen holder). De kører begge med knastkæde og har som sådan ikke store dyre service. Benzineren er noget billigere i årlig afgift... især da de fleste dieseler ikke har partikkelfilter.
Personligt foretrækker jeg benzinmotoren, især om vinterne hvor dieselmodellen tager en evighed om at blive varm (der er altså ejerglæde ved en bil der bliver varm på et øjeblik på de kolde dage) og ved køkørsel hvor dieselen som alle andre oliebrændere lider under de store spring i gearkassen som gør det svært at køre glidende ved lav fart.
I øjeblikket med den store prisforskel på diesel og benzin ærger jeg mig dog over at betale op til 2kr mere literen for det tynde saft.
Du må absolut ud og prøve dem begge to. Du kan evt. prøve motorene i Civic hvis du ikke kan finde en FR-V ved en forhandler i nærheden.
Husk forresten altid at "spørge" HonestJohn som samler rigtig mange bruger erfaringer fra UK om alle gængse bilmærker.
|
|
| |
|
|
| |
Alder: 38
FR-V 2.0 Executive 5dørs
|
|
 |
|
|
om du kan leve med siddekomforten i den må du nok ud og prøve den for at afgøre... Jeg syntes at man sidder bedre i en CB 3, 7, 8 (Accord fra 90-93) men Klart bedre end jeg gør i mb 320CDI fra sidst i 90'erne /først i 00'erne eller Vw lupo men igen vi er alle forskelligt indrettet og jeg har da trods alt holdt ud at køre 120T/km i den så helt ringe kan den vel ikke være så ud og prøv den.
min er på Gule plader så hvor meget plads der er bag bagsæderne ved jeg ikke... min er med 2.0 motor og den klarer det nu rimeligt ok selv over storebæltsbroen med 1500(+) på krogen og økomåler skriver til dagligt 5,8--6,4L/10km alt efter dækvalg og vejr'et Kan dog godt få den op på den forkerte side af 10L/100km hvis den får lov til at strække ud (navi skriver 195 når det går lige ud og der ikke er for meget modvind)
Har aldrig prøvet den med Dieselmotor i men hvis den trækker lige så godt som i CR-V så vil mit valg af motor Helt klart være Diesel på trods af højere grøn afgift, lavere forbrug og evt. højere udgifter til rep. men det må jo være et temperementsspørgsmål om man er til bundtræk eller lavere vægt afg. Har du brug for de 6. siddepladser eller...?? (Tror der er bedre bagageplads i en accord 03'--07')
|
|
| |
|
|
| |
|
|
 |
|
|
#3 På en Accord 2003-2008 sedan er det så godt som umuligt at får noget større end en kasse øl ind og ud af baggagerummet. Det går meget bedre med stationcar, men den er grim som bare fanden :)
|
|
| |
|
|
| |
FR-V 2.0 Executive 5dørs
|
|
 |
|
var så også en Stationscar jeg tænkte på da jeg skrev det :-) tak for preciseringen nu jeg selv havde Glemt det udseende er vel en smagssag jeg syntes selv at den er flot nok til at overgå FR-V'n mange gange og Ja hvis der kom en og ville bytte lige over så var jeg uden FR-V... men sådan er vi jo heldigvis så forskellige...
|
|
| |
|
|
| |
Alder: n/a
Sted: Skibby
|
|
 |
|
|
Tak for svarene!
Efterfølgende har jeg luret i samtlige afkroge af internettet for test og artikler - HonestJohn er en abefalelsesværdig kilde.
Jeg kan ikke nøjes med fem sæder, så Accord'en er udelukket.
Der er vist ikke andet for, end at jeg må opstøve en forhandler og så gennemprøve en FR-V. Pt står alternativerne mellem FR-V, Nissan Qashqai +2 og Toyota Verso.
Venligst Thomas
|
|
| |
|
|
| |
FR-V 2.0 Executive 5dørs
|
|
|
| |
|
|
| |
|
|
 |
|
#7 Det er godt nok nogen gamle lig du har fundet der. Hvis ikke et alternativ til en der søger en NY Honda FR-V til 30.000km/årligt.
|
|
| |
|
|
| |
FR-V 2.0 Executive 5dørs
|
|
 |
|
|
var hvad der lige sprang ud i hovedet på mig da jeg åbnede salgsforum om det er lig, vrag, eller hva du ellers kan finde på at kalde noget du ikke har set skal jeg ikke kunne sige da Jeg Ikke har set dem...
Hvis manden vil ha NY Honda FR-V kan han jo hente en i Tyskland
Mobile.de Honda fr-v maks km.5000 =105 biler De første 12-13.stykker står til at ha kørt Km.0 og de første 70+ til under Km.10 så helt umuligt at finde en NY FR-V er det vel ikke...
Sortieren nach Kilometer
, BJ: Baujahr Kilometer Preis Befindet sich ein Fahrzeug außer Landes und wurde der ursprüngliche Preis nicht in EUR eingegeben, wird dieser unterhalb des EUR-Preises zusätzlich angezeigt. Die Umrechnung in EUR dient Orientierungszwecken und basiert auf den täglich von der Europäischen Zentralbank herausgegebenen durchschnittlichen Tageswechselkursen. Die umgerechneten Preise werden gerundet. Zusätzliche Kosten (zum Beispiel Steuern, Lieferkosten oder Versicherungen) können für den Käufer zusätzlich anfallen. Honda FR-V 1,8 Comfort Limousine 18195 Vilz Silber metallic , 103 kW (140 PS), Schaltgetriebe Klimaautomatik, Umweltplakette 4 (Grün) Kraftstoffverbr. (komb./innerorts/außerorts): 6,3/9,4/7,5 l/100km*, CO2-Emissionen komb. 177 g/km Fahrzeug parken 0 km 21.500 EUR* Honda FR-V 1.8 Comfort+Lifestyle Paket+Metallic+Neuwag Kombi 52525 Heinsberg-Dremmen Schwarz metallic , 103 kW (140 PS), Schaltgetriebe Klimaautomatik, Zentralverriegelung, El. Fensterheber Kraftstoffverbr. (komb./innerorts/außerorts): 8,0/9,0/6,0 l/100km*, CO2-Emissionen komb. 177 g/km Fahrzeug parken 0 km 19.690 EUR* Honda FR-V 1.8 Comfort+Lifestyle Paket+Metallic+Neuwag Kombi 52525 Heinsberg-Dremmen Silber metallic , 103 kW (140 PS), Schaltgetriebe Klimaautomatik, Zentralverriegelung, El. Fensterheber Kraftstoffverbr. (komb./innerorts/außerorts): 8,0/9,0/6,0 l/100km*, CO2-Emissionen komb. 177 g/km Fahrzeug parken 0 km 19.690 EUR* Gesponserte Inserate Honda FR-V 21.990 EUR

Alle Bilder anzeigen NeufahrzeugKilometerstand: 2 km Kraftstoffart: Benzin Schadstoffklasse: Euro4 Klimatisierung: Klimaautomatik Farbe: Grau metallic
Kraftstoffverbr. (komb./innerorts/außerorts): 7,5/9,4/6,3 l/100km*, CO2-Emissionen komb. 177 g/km Ausstattung: ABS, El. Fensterheber, El. Wegfahrsperre, ESP, Garantie, Servolenkung, Tempomat, Zentralverriegelung Detailansicht Fahrzeug parken Honda FR-V 1.8 Comfort+Lifestyle Paket+Metallic+Neuwag Kombi 52525 Heinsberg-Dremmen Grau metallic , 103 kW (140 PS), Schaltgetriebe Klimaautomatik, Zentralverriegelung, El. Fensterheber Kraftstoffverbr. (komb./innerorts/außerorts): 8,0/9,0/6,0 l/100km*, CO2-Emissionen komb. 177 g/km Fahrzeug parken 0 km 19.690 EUR* Honda FR-V 1.8i Comfort Lifestyle Limousine 41844 Wegberg/ Rath- Anhoven, HU 4/2012 Schwarz , 103 kW (140 PS), Schaltgetriebe Klimaautomatik, Umweltplakette 4 (Grün) Kraftstoffverbr. (komb./innerorts/außerorts): 7,5/9,4/6,3 l/100km*, CO2-Emissionen komb. 177 g/km Fahrzeug parken EZ 11/2009 0 km 19.890 EUR* Honda FR-V 1.8 Comfort Lifestyle-Paket Van/Kleinbus , Tageszulassung 74321 Bietigheim-Bissingen, HU 11/2012 Grau metallic , 103 kW (140 PS), Schaltgetriebe Klimaautomatik, Umweltplakette 4 (Grün) Kraftstoffverbr. (komb./innerorts/außerorts): 7,5/9,4/6,3 l/100km*, CO2-Emissionen komb. 177 g/km Fahrzeug parken EZ 11/2009 0 km 19.990 EUR* Honda FR-V 1.8 Trend Kombi 52372 Düren - Kreuzau Grau metallic , 103 kW (140 PS), Schaltgetriebe Klimaautomatik, Umweltplakette 4 (Grün) Kraftstoffverbr. (komb./innerorts/außerorts): 8,0/9,0/6,0 l/100km*, CO2-Emissionen komb. 177 g/km Fahrzeug parken 0 km 21.490 EUR*
if (typeof(mobile) == "undefined") var mobile = {}; if (typeof(mobile.decorateDartUrl) == "undefined") { mobile.decorateDartUrl = function(dartUrl) { return dartUrl + (document.cookie.match(/(?:^|;)s*nuggAdCookie=([^;]*)/i) ? ';' + decodeURIComponent(RegExp.$1) : ''); } } document.write(''); Honda FR-V 1.8 Comf. 6 Sitzer Lifestyle Paket Van/Kleinbus 86156 Augsburg, HU & AU neu Schwarz metallic , 103 kW (140 PS), Schaltgetriebe Klimaautomatik, Umweltplakette 4 (Grün) Kraftstoffverbr. (komb./innerorts/außerorts): 7,5/9,4/6,3 l/100km*, CO2-Emissionen komb. 177 g/km Fahrzeug parken 0 km 19.980 EUR* Honda FR-V 1.8 Comfort LIFESTYLE *TAGESZULASSUNG* Van/Kleinbus , Tageszulassung 21035 Hamburg, HU 10/2013 Schwarz metallic , 103 kW (140 PS), Schaltgetriebe Klimaautomatik, Umweltplakette 4 (Grün) Kraftstoffverbr. (komb./innerorts/außerorts): 7,5/9,4/6,3 l/100km*, CO2-Emissionen komb. 177 g/km Fahrzeug parken EZ 11/2009 0 km 22.720 EUR* Honda FR-V 1.8 Comfort LIFESTYLE *TAGESZULASSUNG* Van/Kleinbus 21035 Hamburg Schwarz metallic , 103 kW (140 PS), Schaltgetriebe Klimaautomatik, Umweltplakette 4 (Grün) Kraftstoffverbr. (komb./innerorts/außerorts): 7,5/9,4/6,3 l/100km*, CO2-Emissionen komb. 177 g/km Fahrzeug parken 0 km 22.720 EUR* Honda FR-V 1.8 Comfort LIFESTYLE *TAGESZULASSUNG* Van/Kleinbus , Tageszulassung 21035 Hamburg, HU 10/2013 Grau metallic , 103 kW (140 PS), Schaltgetriebe Klimaautomatik, Umweltplakette 4 (Grün) Kraftstoffverbr. (komb./innerorts/außerorts): 7,5/9,4/6,3 l/100km*, CO2-Emissionen komb. 177 g/km Fahrzeug parken EZ 11/2009 0 km 22.720 EUR* Honda FR-V 1.8 Comfort LIFESTYLE *TAGESZULASSUNG* Van/Kleinbus 21035 Hamburg Grau metallic , 103 kW (140 PS), Schaltgetriebe Klimaautomatik, Umweltplakette 4 (Grün) Kraftstoffverbr. (komb./innerorts/außerorts): 7,5/9,4/6,3 l/100km*, CO2-Emissionen komb. 177 g/km Fahrzeug parken 0 km 22.720 EUR* Neu Honda FR-V 1.8 Comfort Life.Style-Paket Van/Kleinbus , Vorführfahrzeug 55411 Bingen, HU 12/2012 Schwarz metallic , 103 kW (140 PS), Schaltgetriebe Klimaautomatik, Umweltplakette 4 (Grün) Fahrzeug parken EZ 12/2009 0 km 21.500 EUR*
|
|
| |
|
|
| |
Alder: 24
Civic 1.8 Vti 5dørs
|
|
 |
|
nu har jeg ikke selv en qashqai, men mine svigerforældre har en, og det virker til at værre en rigtig solid bil, og super lækker med glastag.. jeg syntes designmæssigt at det er en langt mere spændende bil at se på en den traditionelle stationcar som mange vælger..
|
|
| |
|
|
| |
Du har ikke rettigheder til at skrive i denne tråd
|
|
| |
|
|